Wednesday, April 09, 2008

Idag åker jag till fjällen för sista gången den här säsongen. Blir borta till på söndag så bloggen får vila lite tills dess men första ska vi redovisa förra veckans fråga. Den handlade om vem ni tror blir familjen Jolie-Pitts nya familjemedlem, eller är det kanske två? De flesta av er, 40 %, trodde faktiskt på tvillingar och att det blir en pojke och en flicka!

Vem bor i Angelinas mage?

En flicka: 31 st (23%)

En pojke: 14 st (10%)

En flicka och en pojke: 54 st (40%)

Två flickor: 17 st (12%)

Två pojkar: 13 st (9%)

Fler än två: 3 st (2%)

Jag skrev nyligen att Ulf Ekberg och Johanna Aybar har fått sitt tredje barn med ett namn som börjar på V. Viggo, Vincent och Valentina heter syskonen. Därför handlar veckans fråga om namn på samma bokstav.

Vad tycker ni om att ge barnen namn som börjar på samma bokstav?

7 comments:

Anonymous said...

Mina föräldrar gjorde så...Jag heter ju Erika, sen har jag två småsystrar som heter Ellinor och Emelie... vet inte om det var meningen, men en sak vet jag att om Emelie hade blivit en pojke skulle hon ha hetat på M. Och pojknamn på E finns det ju,så det var nog inte det det hängde på... Ha en skön helg!

MissyElliot said...

Jag gillar det! Tycker att det är kul. (Har två pojkar som heter Elliot och Elias. Till och med de tre första bokstäverna lika.) Var först lite fundersam, men nummer två var en Elias och då fick det bli det. Nu tycker jag att det är urgulligt.
:-)

MissyElliot said...

Hrm, jag menade att de tre första hörbara bokstäverna är lika. Äsch, ni fattar vad jag menar....
*fnissar lite sådär lagom dumt*

Anonymous said...

Tycker det är lite kul... jag är själv del i en sådan syskon-skara, med fyra R-barn! :)

Anonymous said...

tycker det är hemskt löjligt och fult. bad taste, white trash verkligen.

Anonymous said...

förskräckligt!

Johanna said...

Hej, nu är jag hemma från fjällen, vad kul med så många kommentarer!! Nu ska jag kika igenom senaste nytt och se om det finns några roliga kändisbebisnyheter. Kram Johanna