Thursday, July 03, 2008

Anna-Carin Olofsson har fått en son

Det känns som att det var nyss hon åkte skidskytte-VM med specialsytt skydd för magen men nu har det faktiskt gått några månader och skidskytten Anna-Carin Olofsson faktiskt blivit mamma.

Anna-Carin och maken, den kanadensiske vallaren Tom Zidek, fick en son i lördags. Paret gifte sig i maj och mer om bröllopet kan du läsa här. Den nyfödda pojken var 2,7 kilo tung och 51 centimeter lång och ska få namnet Liam, vilket ju funkar både i Sverige och Kanada.

Liam kom nio dagar för tidigt och föddes i kanadensiska Canmore. I september kommer familjen till Sverige.

Anna-Carin har fortsatt träna under hela graviditeten

-Tre dagar innan Liam föddes åkte jag rullskidor. Men nu ska jag vänta några dagar innan jag åker igen. Men jag satsar vidare i min karriär, sa hon till Öresundsposten.

Bild: http://www.svetto.se/

No comments: