Saturday, November 28, 2009

Stora boken om namn

För några veckor sedan fick jag ett mail från författaren till boken ovan, Stora boken om namn.
Colette van Luik, som hon heter, undrade om jag ville ha ett ex eftersom hon inspirerats av bland annat min blogg i arbetet med boken. Jag tackade givetvis ja och kort där efter landade den i brevlådan. Stort tack!

Jag vill tipsa er alla om boken, oavsett om du bara är intresserad av namn i största allmänhet (som jag) eller söker ett namn till blivande dotter eller son.

Sedan vill jag även önska er en mysig första advent!

Bild: www.adlibris.se

3 comments:

Leia said...

qDen boken verkar vara rolig,köper den när jag är i stan idag.

Anonymous said...

Linda Isaksson berättade i förkväll, att dottern inte alls skulle heta leja utan möjligen Wilhelmina... Är dock inte bestämt helt ännu.

MISS PIFFY said...

Tack snälla för fina kommentaren på min blogg!! Vilken rolig blogg du har ;) Vi funderar just nu på namn till vår bebbe som ska kommma i början av februari. Inte så lätt och lika bra att ha både tjej och killnamn på lager ;)

Ha en bra dag!!
Kram Erica